Что такое инлайн реплай
Перейти к содержимому

Что такое инлайн реплай

  • автор:

Значение слова «реплай»

Привет! Меня зовут Лампобот, я компьютерная программа, которая помогает делать Карту слов. Я отлично умею считать, но пока плохо понимаю, как устроен ваш мир. Помоги мне разобраться!

Спасибо! Я стал чуточку лучше понимать мир эмоций.

Вопрос: брейн-ринг — это что-то нейтральное, положительное или отрицательное?

Нейтральное
Положительное
Отрицательное

Отправить комментарий

Карта слов и выражений русского языка

Онлайн-тезаурус с возможностью поиска ассоциаций, синонимов, контекстных связей и примеров предложений к словам и выражениям русского языка.

Справочная информация по склонению имён существительных и прилагательных, спряжению глаголов, а также морфемному строению слов.

Сайт оснащён мощной системой поиска с поддержкой русской морфологии.

aiogram — разница между Inline & Reply Keyboard

Необходимы сложные действия по нажатию кнопок. Для inline кнопок понятно — есть callback и там получаем код нажатой кнопки и по кодам делаем произвольную обработку. Но — неудобно, поскольку клавиатура привязана к сообщению и уезжает вверх по мере нажатий кнопок. Клавиатура reply лучше в этом отношении — не уезжает, но непонятно — возможно ли на ее кнопки поставить сложное действие, или эта кнопка может выполнять только действия из стандартного набора? Например, вставить действие print(1234) в обработчик конкретной reply кнопки?

Отслеживать

задан 4 мар 2021 в 10:41

1 1 1 бронзовый знак

2 ответа 2

Сортировка: Сброс на вариант по умолчанию

Вы можете выполнять все, что хотите через Inline и Reply это зависит от ваших фантазии и задачи в целом. Небольшой пример использования FSM и Reply Keyboard:

import logging import aiogram.utils.markdown as md from aiogram import Bot, Dispatcher, types from aiogram.contrib.fsm_storage.memory import MemoryStorage from aiogram.dispatcher import FSMContext from aiogram.dispatcher.filters import Text from aiogram.dispatcher.filters.state import State, StatesGroup from aiogram.types import ParseMode from aiogram.utils import executor logging.basicConfig(level=logging.INFO) API_TOKEN = 'BOT TOKEN HERE' bot = Bot(token=API_TOKEN) # For example use simple MemoryStorage for Dispatcher. storage = MemoryStorage() dp = Dispatcher(bot, storage=storage) # States class Form(StatesGroup): name = State() # Will be represented in storage as 'Form:name' age = State() # Will be represented in storage as 'Form:age' gender = State() # Will be represented in storage as 'Form:gender' @dp.message_handler(commands='start') async def cmd_start(message: types.Message): """ Conversation's entry point """ # Set state await Form.name.set() await message.reply("Hi there! What's your name?") # You can use state '*' if you need to handle all states @dp.message_handler(state='*', commands='cancel') @dp.message_handler(Text(equals='cancel', ignore_case=True), state='*') async def cancel_handler(message: types.Message, state: FSMContext): """ Allow user to cancel any action """ current_state = await state.get_state() if current_state is None: return logging.info('Cancelling state %r', current_state) # Cancel state and inform user about it await state.finish() # And remove keyboard (just in case) await message.reply('Cancelled.', reply_markup=types.ReplyKeyboardRemove()) @dp.message_handler(state=Form.name) async def process_name(message: types.Message, state: FSMContext): """ Process user name """ async with state.proxy() as data: data['name'] = message.text await Form.next() await message.reply("How old are you?") # Check age. Age gotta be digit @dp.message_handler(lambda message: not message.text.isdigit(), state=Form.age) async def process_age_invalid(message: types.Message): """ If age is invalid """ return await message.reply("Age gotta be a number.\nHow old are you? (digits only)") @dp.message_handler(lambda message: message.text.isdigit(), state=Form.age) async def process_age(message: types.Message, state: FSMContext): # Update state and data await Form.next() await state.update_data(age=int(message.text)) # Configure ReplyKeyboardMarkup markup = types.ReplyKeyboardMarkup(resize_keyboard=True, selective=True) markup.add("Male", "Female") markup.add("Other") await message.reply("What is your gender?", reply_markup=markup) @dp.message_handler(lambda message: message.text not in ["Male", "Female", "Other"], state=Form.gender) async def process_gender_invalid(message: types.Message): """ In this example gender has to be one of: Male, Female, Other. """ return await message.reply("Bad gender name. Choose your gender from the keyboard.") @dp.message_handler(state=Form.gender) async def process_gender(message: types.Message, state: FSMContext): async with state.proxy() as data: data['gender'] = message.text # Remove keyboard markup = types.ReplyKeyboardRemove() # And send message await bot.send_message( message.chat.id, md.text( md.text('Hi! Nice to meet you,', md.bold(data['name'])), md.text('Age:', md.code(data['age'])), md.text('Gender:', data['gender']), sep='\n', ), reply_markup=markup, parse_mode=ParseMode.MARKDOWN, ) # Finish conversation await state.finish() if __name__ == '__main__': executor.start_polling(dp, skip_updates=True) 

Перевод «replay» на русский

Ваш текст переведен частично.
Вы можете переводить не более 999 символов за один раз.
Войдите или зарегистрируйтесь бесплатно на PROMT.One и переводите еще больше!

Словарь для «replay»

replay [riː’pleɪ] глагол Спряжение
replayed / replayed / replaying / replays
Looping means that your video will replay once it reaches the end.
Воспроизведение по кругу означает, что как только ваше видео закончится, оно запустится снова.
replay [riː’pleɪ] существительное
мн. replays
Looping means that your video will replay once it reaches the end.
Воспроизведение по кругу означает, что как только ваше видео закончится, оно запустится снова.
Let’s see an instant replay .
Давайте посмотрим на замедленном повторе .
And replay it like film or video tape.
И переигровка это как фильм или видеолента.

Словосочетания с «replay» (11)

  1. instant replay — повтор
  2. action replay — повтор кадра
  3. log replay — воспроизведение журналов
  4. fast replay — обеспечение быстрого воспроизведения
  5. slow motion replay — замедленный повтор
  6. slow-motion replay — замедленный повтор
  7. finish replay — завершение воспроизведения
  8. instant replay challenge — возможность использовать видеоповтор
  9. replay attack — атака с повторением пакетов
  10. replay check — проверка воспроизведения

Контексты с «replay»

Looping means that your video will replay once it reaches the end. Воспроизведение по кругу означает, что как только ваше видео закончится, оно запустится снова.

auth_nonce: includes an app generated alphanumeric nonce which can be used to provide replay protection. auth_nonce: включает созданный приложением буквенно-цифровой код, который может использоваться для защиты от воспроизведения входа.

Let’s see an instant replay . Давайте посмотрим на замедленном повторе .
And replay it like film or video tape. И переигровка это как фильм или видеолента.

Ukraine’s ‘Orange Revolution’ will reach its climax on December 26, when Prime Minister Viktor Yanukovych and former Prime Minister Viktor Yushchenko will replay their run-off for the presidency. «Оранжевая Революция» в Украине достигнет своей кульминации 26 декабря, когда премьер-министр Виктор Янукович и бывший премьер-министр Виктор Ющенко переиграют второй тур президентских выборов.

Примеры употребления слов в разных контекстах предоставляются исключительно в лингвистических целях, т. е. для изучения употребления слов в одном языке и вариантов их перевода на другой. Все образцы собраны автоматически из открытых источников с помощью технологии поиска на основе двуязычных данных. Если вы обнаружили орфографическую, пунктуационную или иную ошибку в оригинале или переводе, используйте опцию «Сообщить о проблеме» или напишите нам

Reply Markup

Telegram provides two types of reply markup: Custom keyboards and Inline keyboards.

Custom keyboards

Whenever your bot sends a message, it can pass along a special keyboard with predefined reply options. Regular keyboards are represented by ReplyKeyboardMarkup object. You can request a contact or location information from the user with KeyboardButton or send a poll. Regular button will send predefined text to the chat.

Keyboard is an array of button rows, each represented by an array of KeyboardButton objects. KeyboardButton supports text and emoji.

By default, custom keyboards are displayed until a new keyboard is sent by a bot.

Single-row keyboard markup

A ReplyKeyboardMarkup with two buttons in a single row:

// using Telegram.Bot.Types.ReplyMarkups; ReplyKeyboardMarkup replyKeyboardMarkup = new(new[] < new KeyboardButton[] < "Help me", "Call me ☎️" >, >) < ResizeKeyboard = true >; Message sentMessage = await botClient.SendTextMessageAsync( chatId: chatId, text: "Choose a response", replyMarkup: replyKeyboardMarkup, cancellationToken: cancellationToken); 

We specify ResizeKeyboard = true here to resize the keyboard vertically for optimal fit (e.g., make the keyboard smaller if there are just two rows of buttons).

Multi-row keyboard markup

A ReplyKeyboardMarkup with two rows of buttons:

// using Telegram.Bot.Types.ReplyMarkups; ReplyKeyboardMarkup replyKeyboardMarkup = new(new[] < new KeyboardButton[] < "Help me" >, new KeyboardButton[] < "Call me ☎️" >, >) < ResizeKeyboard = true >; Message sentMessage = await botClient.SendTextMessageAsync( chatId: chatId, text: "Choose a response", replyMarkup: replyKeyboardMarkup, cancellationToken: cancellationToken); 

Request information

ReplyKeyboardMarkup containing buttons for contact and location requests using helper methods KeyboardButton.WithRequestLocation and KeyboardButton.WithRequestContact :

// using Telegram.Bot.Types.ReplyMarkups; ReplyKeyboardMarkup replyKeyboardMarkup = new(new[] < KeyboardButton.WithRequestLocation("Share Location"), KeyboardButton.WithRequestContact("Share Contact"), >); Message sentMessage = await botClient.SendTextMessageAsync( chatId: chatId, text: "Who or Where are you?", replyMarkup: replyKeyboardMarkup, cancellationToken: cancellationToken); 

Remove keyboard

To remove keyboard you have to send an instance of ReplyKeyboardRemove object:

// using Telegram.Bot.Types.ReplyMarkups; Message sentMessage = await botClient.SendTextMessageAsync( chatId: chatId, text: "Removing keyboard", replyMarkup: new ReplyKeyboardRemove(), cancellationToken: cancellationToken); 

Inline keyboards

There are times when you’d prefer to do things without sending any messages to the chat. For example, when your user is changing settings or flipping through search results. In such cases you can use Inline Keyboards that are integrated directly into the messages they belong to.

Unlike custom reply keyboards, pressing buttons on inline keyboards doesn’t result in messages sent to the chat. Instead, inline keyboards support buttons that work behind the scenes: callback buttons, URL buttons and switch to inline buttons.

Callback buttons

When a user presses a callback button, no messages are sent to the chat. Instead, your bot simply receives the relevant query. Upon receiving the query, your bot can display some result in a notification at the top of the chat screen or in an alert. In this example we use InlineKeyboardButton.WithCallbackData helper method to create a button with a text and callback data.

// using Telegram.Bot.Types.ReplyMarkups; InlineKeyboardMarkup inlineKeyboard = new(new[] < // first row new [] < InlineKeyboardButton.WithCallbackData(text: "1.1", callbackData: "11"), InlineKeyboardButton.WithCallbackData(text: "1.2", callbackData: "12"), >, // second row new [] < InlineKeyboardButton.WithCallbackData(text: "2.1", callbackData: "21"), InlineKeyboardButton.WithCallbackData(text: "2.2", callbackData: "22"), >, >); Message sentMessage = await botClient.SendTextMessageAsync( chatId: chatId, text: "A message with an inline keyboard markup", replyMarkup: inlineKeyboard, cancellationToken: cancellationToken); 

URL buttons

Buttons of this type have a small arrow icon to help the user understand that tapping on a URL button will open an external link. In this example we use InlineKeyboardButton.WithUrl helper method to create a button with a text and url.

// using Telegram.Bot.Types.ReplyMarkups; InlineKeyboardMarkup inlineKeyboard = new(new[] < InlineKeyboardButton.WithUrl( text: "Link to the Repository", url: "https://github.com/TelegramBots/Telegram.Bot") >); Message sentMessage = await botClient.SendTextMessageAsync( chatId: chatId, text: "A message with an inline keyboard markup", replyMarkup: inlineKeyboard, cancellationToken: cancellationToken); 

Switch to Inline buttons

Pressing a switch to inline button prompts the user to select a chat, opens it and inserts the bot’s username into the input field. You can also pass a query that will be inserted along with the username – this way your users will immediately get some inline results they can share. In this example we use InlineKeyboardButton.WithSwitchInlineQuery and InlineKeyboardButton.WithSwitchInlineQueryCurrentChat helper methods to create buttons which will insert the bot’s username in the chat’s input field.

// using Telegram.Bot.Types.ReplyMarkups; InlineKeyboardMarkup inlineKeyboard = new(new[] < InlineKeyboardButton.WithSwitchInlineQuery( text: "switch_inline_query"), InlineKeyboardButton.WithSwitchInlineQueryCurrentChat( text: "switch_inline_query_current_chat"), >); Message sentMessage = await botClient.SendTextMessageAsync( chatId: chatId, text: "A message with an inline keyboard markup", replyMarkup: inlineKeyboard, cancellationToken: cancellationToken); 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *